Siirry pääsisältöön

Lysti 3 vuotta!

Perjantaina 1.9. Lysti täytti 3 vuotta! 

Tuntuu siltä, että olen vihdoin oppimassa Lystin persoonan kanssa toimimista. Lysti on sellainen koira, jonka kanssa saan sopivasti opetella uutta ja toisaalta kaikki on melko helppoa. Lysti on hyvin suoraviivainen koira: teen treenisuunnitelman ja sitten toteutuessaan harjoittelu edistyy nopeasti. 

Rally-tokokisojen jälkeen urasuunnitelmat ovat hakeneet muotoaan. Näyttelyt ovat tauolla, kunnes NOU1-on takataskussa. Taipparitreeniä emme ole paljoakaan päässeet tekemään, joten kokeeseen en ole meitä ilmoittanut. Agilityn harjoittelu on ollut satunnaisempaa, koska en ole varannut hallivuoroa. Toko-kurssille sen sijaan ilmoitin meidän loka-marraskuussa, josko sitä ennen iskisi inspiraatiokärpänen. 

Lysti on ehdottomasti multitalentti kympin tyttö, jonka kanssa tavoitteellinen harrastaminen on palkitsevaa. 

Tässä Lysti tyylikkäänä, vaikka karvanlähtö onkin kesken:


KoiraNet-tietokannassa näkyy nyt meidän ihkaeka titteli:


Takana on enemmän koestartteja kuin näyttelyitä. 




Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Loitsuun valmistautumista...!

  Asioilla on tapana järjestyä, joten vihdoin meillekin tulee kevätpentu! Kotiutumispäivä on Helatorstai 26.5.2022 - melkein Markon synttärilahja siis.  Olen ollut onnellinen, kun olen päässyt tapaamaan 10 pentua monta kertaa. Ensimmäisen kerran 2,5-viikkoisia. Aivan huikeaa miten nopeasti muutoksia tapahtuu. Tällä kertaa olemme ehtineet valmistautua pitemmän aikaa. Pentu on meidän kuudes koira ja äkkiseltään voisi ajatella "kyllä me tiedämme miten toimia". Yritän kuitenkin ajatella, että tilanne on uusi - onhan se sitä kuitenkin sekä pennulle että meille - suhteen rakentaminen alkaa ihan ensimmäisistä hetkistä.  Pentukuvia siis tiedossa tuonnempana.  Blogin osoite muuttui ja vaihdoin hieman myös ulkoasua - melkoisia uudistuksia tässä muutenkin tapahtunut. Jännää ja kivaa! 

Vuoden 2020 ensimmäiset kisat Sipoossa 11.1.2020 - 3 x hyl ja treenilistan päivitystä

Tammikuun aamuna suuntasin Caddyn keulan kohti Sipoota ja JAU:n kisoja. Edustamamme seura vaihtui vuoden vaihtuessa - vaikka oivalaisia olemmekin niin nyt on aika olla flattimäinen - yritän ottaa oppia Lystiltä!  Kisapäivä koostui jälleen kahdesta agilityradasta ja hyppyradasta. Tuomarina kaikilla radoilla Esa Muotka.  A-kisa: Ratapiirros:               Livestream-linkki videoon B-kisa: Ratapiirros: Livestream-linkki videoon C-kisa: Ratapiirros: Livestream-linkki videoon Riemuvoittoja ovat nämä:  * puomin suorittaminen päivän ekalla radalla suhteellisen järkevästi * puomin suorittaminen päivän toisella radalla toisella toistolla suhteellisen järkevästi * ekan radan alku oli upea: takaaleikkaus siinä * pujottelu onnistui päivän kaikilla radoilla! * turhautumisen jälkeen jään saan Lystin nyt aiempaa paremmin takaisin kontaktiin Treenilistalle päätyvät:  * lähtötreeni - ihan kaikilla radoilla ei todel...

ensimmäiset videot Lystin treeneistä!

Meillä on vihdoin tapahtunut läpimurto Picon ja Lystin suhteen: nyt nuo leikkivät ja riehuvat keskenään! Alkuunhan Pico oli hieman jännittynyt ja saimme olla tarkkoja erilaisissa tilanteissa koirien käytöksestä. Onneksi Pico on aina ollut kovin leikkisä luonteeltaan - auttoi varmasti Lystin tuloon sopeutumisessa. Tässä hieman videoita meidän luentodemoista sunnuntailta 2.11.: Ehdollinen vahviste: Rauhoittumisen alkeet ts. peitolle meneminen: Tervehtiminen kauniisti kämmeneen koskemalla: Lystin kanssa alkeet ja Picon kanssa valmis temppu Ja lopuksi vielä Picon lempparitemppu vihdoin videoituna: